Tuesday, April 10, 2012

blog award

for hvad der nok er ved at være en smule tid siden fik jeg en blog award af kirstina fra bloggen the good life(LINK). endelig har jeg fået mig taget sammen til at skrive mine tanker ned, og kan nu dele det med jer kære læsere. jeg har smækket et ekstra spørgsmål på og svaret det hele så godt som jeg nu kan.


1 . hvorfor begyndte jeg at blogge? 
jeg begynde at blogge fordi jeg ubevidst var nødt til at have et sted at dokumentere min glæde. mit liv syntes pludseligt for godt til at være sand og derfor havde jeg brug for at have et sted at kunne kigge tilbage, hvis det hele skulle smuldre for øjene af mig. det kan man nok også høre på bloggens navn "life - love my wonderful life".  nu blogger jeg fordi jeg elsker at sætte mig ned, og drømme mig langt væk fra hverdagens stress!

2. hvilke blogs følger jeg?
jeg følger blogs der siger mig noget og som gør stort indtryk på mig. blogs med specielle skribenter med store tanker og drømme, blogs hvor hvert indlæg føles som et lille eventyr og blogs der inspirere mig. 

3. favorit farve(r)?
jeg elsker støvede farver. men jeg holder også af klare og pastelfarver, specielt nu her når det snart er ved at være sommer. så egentlig når man tænker over mit svar, kan jeg på en måde lide alle farver.

4. favorit film?
se den var straks svære... altså jeg er jo en disney forvirret 15-årig pige og elsker alle disneyfilmene. lige nu må jeg dog indrømme at min yndlings disney, næsten må være tangled. jeg ser så meget af mig selv i den forvirrede og klodsede rapunzel, det er helt vildt, syntes jeg. 
men min disney kærlighed stopper langt fra andre film til en plads i mit lille bankende hjerte. jeg elsker også my sisters keeper, a walk to remember, the notebook, inception, the hunger games (forhåbentlig... jeg har nemlig ikke gjort mig tid til at tage ind og se den endnu... men jeg har læst bøgerne og er helt solgt!), twilight filmene og så mange mange flere, som jeg ikke kan huske navnene på lige i øjeblikket...  

5. hvilke lande (øer) kunne jeg godt tænke mig at komme til?
jeg ønsker så inderligt at komme til et helt specielt magisk land. over og møde alle prinsesserne, heltene, de skæve personer og de sødeste væsner. jeg vil gerne til disney world igen (for fra den sidste tur kan jeg ikke huske så meget fra som jeg ville. jeg husker kun den smukke rødhårede havfrue og den sødeste bjørn af alle bjørne jeg kender nemlig baloo) eller til et af disney landene. 
uhhhh jeg vil så gerne til kina og opleve den kinesiske mur, den forbudte by, at lave "the book" og at slentre rundt i de små markeder på gaderne.
jeg vil gerne til den smukke romantiske by paris. op i smukke parisertårnet - selvom jeg har højdeskræk! spise mig mæt i farverige macaroons. og jeg vil shoppe løs til alle mine sparepenge er brugt op.


6. hvor ser jeg mig selv om 10 år?
jeg ved ikke hvad mit liv vil byde mig på, men en ting ved jeg, hvad end der sker vil jeg vende hver eneste dag til den bedste dag i mit liv. forhåbentlig er jeg glad og har opnået en masse ting - som at have fuldendt min disney klassiker samling. eller at jeg har været i afrika og hjulpet nogle børn med at komme videre i udvikling ved af at undervise. jeg er nok stadig igang med min uddannelse om 10 år, men hvad jeg studerer har jeg ingen anelse om endnu.
10 år er på samme tid enormt lang tid men også et my kort sekund af dit liv. der kan nå at ske så uendelig meget som man ingen betydning kan have på. derfor vil jeg bare tage det hele en dag af gangen og stå op af sengen med et smil på læberne.




jeg har valgt at nominerer:

No comments: