Sunday, July 31, 2011

home again !



1
2
4
3





















jeg var en dejlig tur til finland i 10 dage. 2000 billeder blev der taget. både fjolle billeder og smukke naturbilleder blev der taget en masse af.
selvom man ikke skulle tro det om finland, fordi det ligger så meget nord på, så var der altså 25 - 30 grader hver dag. hos min mormor og morfar, som bor i en landsby midt i finland, var der sol om dagen og storm om aftnen. et par træer knækkede og en flagstang knækkede... lidt creepy.
min lillesøster dagmar, min finske kusine og fætter var også med oppe hos min mormor og morfar. vi begynde en 'tradition' -  at blive oppe til klokken 3-4 stykker og spille kort og drikke kakao.

vi tog alt for hurtigt hjem, en helt vidunderlig rejse var det altså!

1) i toget på vej til min mormor og morfar
2) i kurikka, som landsbyen min mormor og morfar bor i hedder, skulle der selvfølgelig spilles dart. som i kan se er jeg ret god til det... eller i hvert fald med liiidt snyd
3) kl ca 05:20 i kurikka
4) kl ca det samme i kurikka. lyset falder så dejligt, når solenlige er stået op


den grønne pil peger på, hvor min fætter og kusine bor - Turku
den lyseblå pil peger på, hvor Tampere er, det er der hvor der er en giga forlystelsespark.
og den blå pil peger på, Kurikka der er så lille en by at den ikke engang er med på kortet ;)

No comments: